Questions raised over Russian coverage of Ukraine crisis

New criticisms have been angled at the Russian media following the on-air resignation of Russia Today broadcaster Liz Wahl.

The US-based anchor said she could no longer work for the Moscow-funded network, which she accused of “whitewashing” the actions of Russian leader Vladimir Putin.

During a live broadcast, she said: “My grandparents came here as refugees during the Hungarian revolution, ironically to escape the Soviet forces.”

She continued: “Personally, I cannot be part of a network funded by the Russian government that whitewashes the actions of Putin. I’m proud to be an American and believe in disseminating the truth, and that is why, after this newscast, I am resigning.”

The broadcaster’s resignation comes after another host from RT, Abby Martin, criticised the actions of pro-Russian military units on her show.

The network responded by saying that Martin “does not possess a deep knowledge of reality of the situation in Crimea” and would sending her to Crimea to give her an opportunity to “make up her own mind from the epicentre of the story”.

Martin later confirmed on Twitter that she would not be travelling to the area.

Further criticisms were angled when it was discovered that a Russian woman appeared on multiple television interviews in several different Ukrainian locations claiming to be a suffering pro-Russian campaigner.

The woman can be seen in several locations in the image below:

Untitled

Advertisements

Leave a comment and that...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: